به نظر می رسد طبق نتایج اولیه یک مطالعه پنج ساله توسط دانشمندان علوم اعصاب USC ، دستورالعمل های عادی رشد مغز در کودکان خردسال ، به ویژه در مناطقی از مغز که مسئول پردازش صدا ، زبان ، ادراک گفتار و مهارت خواندن هستند ، سرعت می بخشد.

موسسه مغز و خلاقیت (BCI) در USC مطالعه پنج ساله را در سال 2012 با همکاری انجمن فیلارمونیک لس آنجلس و قلب لس آنجلس (HOLA) برای بررسی تأثیر آموزش موسیقی بر رشد اجتماعی ، عاطفی و شناختی کودکان آغاز کرد. .

این نتایج مطالعه اولیه ، که اخیراً در ژورنال توسعه عصبی علوم شناختی توسعه یافته منتشر شده است ، شواهدی از مزایای آموزش موسیقی در زمانی ارائه می دهد که بسیاری از مدارس سراسر کشور برنامه های موسیقی و هنری را حذف یا کاهش داده اند. این مطالعه نشان می دهد که آموزش موسیقی سرعت بلوغ مسیر شنوایی در مغز را افزایش می دهد و کارایی آن را افزایش می دهد.
ما به طور گسترده ای به تأثیر آموزش موسیقی در رشد شناختی ، اجتماعی و عاطفی و مغز کودکان علاقه مند هستیم. " . "این نتایج نشان می دهد که کودکانی که آموزش موسیقی دارند ، در مقایسه با دو گروه مقایسه دیگر ، در پردازش صدا دقیق تر بودند."

برای این مطالعه طولی ، متخصصان علوم اعصاب در گروهی از 37 کودک از محله های محروم لس آنجلس ، بر رشد و رفتار مغز نظارت می کنند.سیزده نفر از کودکان ، در سن 6 یا 7 سال ، از طریق برنامه ارکستر جوانان لس آنجلس در HOLA شروع به دریافت آموزش موسیقی کردند. برنامه آموزش موسیقی جامعه از روش ال سیستما الهام گرفته شده است ، برنامه ای که گوستاوو دادامل ، رهبر LA Philharmonic ، هنگام بزرگ شدن در ونزوئلا در آن بود.

یادگیری ویولن
بچه ها در گروه ها و گروه ها یاد می گیرند سازها مانند ویولن را اجرا کنند و در هفته هفت ساعت تمرین می کنند.

دانشمندان در حال مقایسه نوازندگان جوان و جوان در دو گروه دیگر هستند: 11 کودک در یک برنامه فوتبال جامعه و 13 کودک که در هیچ برنامه خاصی بعد از مدرسه شرکت نمی کنند.

دانشمندان علوم اعصاب از ابزارهای مختلفی برای نظارت بر تغییرات در هنگام رشد استفاده می کنند: MRI برای نظارت بر تغییرات از طریق اسکن مغزی ، EEG برای ردیابی فعالیت الکتریکی در مغز ، آزمایش رفتاری و سایر تکنیک ها.

در طی دو سال از مطالعه ، دانشمندان علوم اعصاب دریافتند که سیستم شنوایی کودکان در برنامه موسیقی از نظر بلوغ سریع تر از کودکان دیگر است. تنظیم دقیق مسیر شنوایی آنها می تواند توسعه زبان و خواندن آنها و سایر توانایی ها را تسریع کند - اثر بالقوه ای که دانشمندان در ادامه به مطالعه آن می پردازند.

بلوغ افزایش یافته نشان دهنده افزایش نوروپلاستیسیته - تغییر فیزیولوژیکی در مغز در پاسخ به محیط آن است - در این حالت قرار گرفتن در معرض موسیقی و آموزش موسیقی.

حبیبی گفت: "سیستم شنوایی توسط موسیقی تحریک می شود." "این سیستم همچنین درگیر پردازش صدا است که برای توسعه زبان ، مهارت های خواندن و ارتباطات موفقیت آمیز اساسی است."
گوش به مغز
سیستم شنوایی گوش ما را به مغز ما متصل می کند تا صدا را پردازش کند. با شنیدن چیزی ، گوش ما آن را به شکل لرزشهایی دریافت می کند که به سیگنال عصبی تبدیل می شود. سپس این سیگنال به ساقه مغز ارسال می شود ، تا تالاموس در مرکز مغز ، و از خارج به مقصد نهایی آن ، قشر شنوایی اولیه ، واقع در نزدیکی طرفین مغز.

پیشرفت مسیر شنوایی کودک را می توان با EEG اندازه گیری کرد ، که سیگنال های الکتریکی را ردیابی می کند ، به ویژه آنهایی که از آنها به عنوان "پتانسیل برانگیخته شنوایی" یاد می شود.

در این مطالعه دانشمندان بر پتانسیل برانگیخته بنام P1 متمرکز شده اند. آنها دامنه - تعداد شلیک نورونها - و همچنین تأخیر - سرعت انتقال سیگنال را ردیابی کردند. هر دو روش از بلوغ مسیر شنوایی مغز استنباط می کنند.
با رشد کودکان ، دامنه و زمان تاخیر P1 کاهش می یابد. این بدان معنی است که آنها در پردازش صدا کارایی بیشتری پیدا می کنند.

در آغاز مطالعه و دو سال دوباره ، بچه ها وظیفه اندازه گیری توانایی های خود را برای تشخیص لحن به پایان رساندند. از آنجا که EEG سیگنالهای الکتریکی خود را ضبط می کرد ، آنها به گوش های ویولن ، آهنگ های پیانو و تن های تک فرکانس (خالص) گوش می دادند.

کودکان همچنین وظیفه تبعیض تونی و ریتمی را انجام دادند که در آن از آنها خواسته شد ملودی های مشابه و متفاوتی را شناسایی کنند. دو بار ، آنها 24 ملودی را به ترتیب تصادفی شنیدند و از آنها خواسته شد که کدام یک از لحاظ لحن و ریتم متفاوت باشند و از نظر لحن و ریتم یکسان باشند.

کودکانی که در برنامه ارکستر جوانان حضور داشتند ، در تشخیص تغییرات زمین در ملودی ها نسبت به دو گروه دیگر ، دقیق تر بودند. هر سه گروه توانستند به راحتی وقتی ملودی ها یکسان بودند شناسایی شوند. با این حال ، کودکانی که آموزش موسیقی داشتند ، P کمتری داشتند